Найчастіші запитання (FAQ)
І. Порядок надання технічної та інформаційної підтримки
Робота в ЄДЕБО
Звертайтесь до відділу аналітичного забезпечення та інформаційної підтримки ЄДЕБО ((044) 290-18-10 (цифра 1)) з наступних питань:
- робота безпосередньо в ЄДЕБО, використання модулів та функцій ЄДЕБО;
- зміна підпорядкування закладів освіти;
- ліцензування закладів освіти;
- робота зі зверненнями.
Налаштування ПЗ, заміна користувачів
Звертайтесь до відділу технічної підтримки ЄДЕБО (044) 290-18-10 з наступних питань:
- встановлення та налаштування програмного забезпечення («ІІТ Захист з’єднань 2. Клієнт», «ІІТ Захист з’єднань 2. Proxy захисту»);
- налаштування REST - підключення, оновлення методів, оновлення сертифікатів ліцензії REST;
- проблеми з накладанням КЕП;
- заміна користувачів з типом підключення через REST;
- зміна типу підключення;
- зміна ролі користувачу.
Питання щодо первинного підключення, укладання договорів про надання технічних послуг
Звертайтесь до сектору договірної роботи ЄДЕБО (044) 290-18-10 (цифра 3) або (044) 299-29-67 з наступних питань:
- підключення нових користувачів;
- консультація щодо первинного підключення;
- роз’яснення щодо оформлення документів для підключення до ЄДЕБО;
- заміна користувачів;
- підключення ліцензії REST.
- питання щодо укладання/переукладання/продовження договорів;
- блокування/розблокування закладів освіти/органів управління освіти в ЄДЕБО (у зв‘язку з неукладенням договору або заборгованістю);
- відновлення доступу до ЄДЕБО.
Юридичні питання підключення до ЄДЕБО
Звертайтесь до юридичного відділу ЄДЕБО ((044) 290-18-10 (цифра 4) або (044) 290-18-16) з наступних питань:
- документи для первинного підключення;
- питання щодо укладання\продовження договорів.
Фінансово-економічні питання
Звертайтесь до бухгалтерсько-економічного відділу ЄДЕБО ((044) 290-18-10 (цифра 5) або (044) 290-18-15) з наступних питань:
- оплата послуг з підключення;
- питання щодо актів та рахунків за надані послуги;
- вартість послуг.
Питання органів управління освітою
Звертайтесь до відділу аналітичного забезпечення та інформаційної підтримки ЄДЕБО (044) 290-18-10 (цифра 6) або (067) 226-84-33 з наступних питань:
- внесення змін до основних даних;
- зміна підпорядкування ЗСО, ДШО;
- створення нових ЗСО.
Реєстрація вхідної кореспонденції та замовлення бланків
Звертайтесь до відділу забезпечення діяльності підприємства та реалізації продукції ЄДЕБО (044) 290-18-10 (цифра 7) або (044) 290-18-09 з наступних питань:
- замовлення бланків про ПТО та середню освіту;
- реєстрація вхідної кореспонденції;
- створення інформаційно-виробничих комплексів з виготовлення студентських (учнівських) квитків).
ІІ. Дії з користувачами ЄДЕБО
Як замінити користувача?
Для заміни користувача необхідно надіслати пакет документів (заява на заміну користувача, наказ та додаток до заяви) на поштову адресу: 03057, вул. О. Довженка, 3, м. Київ, ДП «Інфоресурс».
(актуальну контактну інформацію розміщено на сайті підприємства у розділі «Контакти» за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/organization/contacts/)
Сформувати документи доцільно по шаблону, розміщеному на сайті ДП «Інфоресурс» за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/documents/. Для формування необхідних документів оберіть п.2 (формування заяви та наказу на заміну користувача) та п.5. (формування додатку до заяви).
Якщо у Вашій організації вже зареєстрований наказ на призначення відповідальної особи по роботі в ЄДЕБО, Ви можете надати завірену копію наказу.
Документи опрацьовуються тільки після надходження оригіналів до ДП «Інфоресурс»!!!
Як підключити додаткового користувача?
Для підключення додаткового користувача необхідно надіслати пакет документів (заява на підключення додаткового користувача, наказ та додаток до заяви) на поштову адресу: 03057, вул. Олександра Довженка, 3, м. Київ, ДП «Інфоресурс».
(актуальну контактну інформацію розміщено на сайті підприємства у розділі «Контакти» за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/organization/contacts/)
Сформувати документи можна по шаблону, розміщеному на сайті ДП «Інфоресурс» за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/documents/. Для формування необхідних документів оберіть п.1 (формування заяви та наказу на додаткового користувача) та п.5. (формування додатку до заяви).
Якщо у Вашій організації вже зареєстрований наказ на призначення відповідальної особи по роботі в ЄДЕБО, Ви можете надати завірену копію наказу.
Документи опрацьовуються тільки після надходження оригіналів до ДП «Інфоресурс»!!!
Як продовжити термін дії ключа (повторна генерація ключа)?
Алгоритм дій щодо повторної генерації ключа наведений за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/instructions/. Оберіть один з трьох алгоритмів дій, запропонованих в інструкції з назвою «Алгоритм дій щодо ПОВТОРНОЇ ГЕНЕРАЦІЇ КЛЮЧІВ користувача клієнта криптозахисту».
У випадку, якщо у Вас відсутній доступ до ЄДЕБО, необхідно надіслати заяву на повторну генерацію ключа в паперовому вигляді на поштову адресу ДП «Інфоресурс».
Ви можете сформувати заяву по шаблону на сайті ДП «Інфоресурс» за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/documents/, обравши пункт п.7.
Де знайти оновлені сертифікати та ключі?
Оновлені сертифікати та ключі надходять на особисту поштову скриньку користувача на поштовому сервері https://mail.edbo.gov.ua.
Який термін дії ключа доступу до ЄДЕБО?
Ключ для доступу до ЄДЕБО діє два роки з моменту генерації. Інформацію щодо терміну дії сертифіката ключа та власника Ви можете переглянути, відкривши сертифікат (файл з розширенням *.cer).
Як довго чекати опрацювання документів?
Згідно Наказу Міністерства юстиції № 1000/5 від 18.05.2015 документ, в якому не зазначено строк виконання, повинен бути виконаний не пізніше ніж за 30 календарних днів з моменту його реєстрації в установі, до якої надійшов документ (за умови, що в документах відсутні помилки). У разі виявлення помилок у документах користувачу повідомляють щодо цього телефоном або листом на особисту електронну пошту. Зазвичай, працівники підприємства опрацьовують кореспонденцію в більш короткі строки.
Заклад освіти надіслав документи, коли користувач отримає доступ до бази?
Необхідно враховувати час на доставку документів на підприємство та час на реєстрацію документів. Всі документи обробляються в порядку черги.
Лист про реєстрацію користувача надходить на Вашу особисту пошту, яку Ви вказували в реєстраційній картці. Періодично перевіряйте Вашу особисту пошту, у тому числі папку «Спам».
Як дізнатись, що користувач вже зареєстрований в ЄДЕБО?
На Вашу особисту електронну пошту надійде лист з інформацією про успішну реєстрацію в ЄДЕБО. Періодично перевіряйте Вашу особисту пошту, а також папку «Спам».
Звідки можливо завантажити ПЗ «ІІТ Захист з'єднань-2. Клієнт» для доступу до ЄДЕБО?
Посилання на програмне забезпечення (далі – ПЗ) «ІІТ Захист з'єднань-2. Клієнт» можна знайти в інструкції «ІНСТРУКЦІЯ по установці та налаштуванню програмного забезпечення «ІІТ Захист з'єднань-2.Клієнт» за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/instructions/.
Виникають помилки при роботі ПЗ «ІІТ Захист з'єднань-2. Клієнт»
Інструкція «Порядок перевірки налаштувань для успішного з'єднання з ЄДЕБО» наведена за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/instructions/
Важливо! Ключ повинен знаходитись у кореневому каталозі флеш-носія. У налаштуваннях ПЗ «ІІТ Захист з'єднань-2. Клієнт» в списку носіїв необхідно обрати другий по списку пункт «З’ємний диск», потім обрати літеру Вашого носія та ввести пароль на ключ.
(посилання на ЄДЕБО http://www.edbo.gov.ua/)
ІІІ. Кваліфікований електронний підпис (КЕП)
Де та як отримати КЕП?
КЕП можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК). КЕП необхідно оформити як на співробітника організації (юридичну особу).
Список АЦСК, видані якими КЕП підтримуються в ЄДЕБО, вказаний за посиланням
Які програми необхідні для роботи з КЕП?
Для правильної роботи КЕП необхідно встановити спеціальне програмне забезпечення. За роз’ясненнями Ви можете звертатися до АЦСК, який надав Вам КЕП, або знайти інформацію на офіційному сайті надавача послуг.
Неможливо накласти підпис виданий на захищеному носії
Не налаштоване ПЗ «ІІТ Користувач ЦСК-1.3. Агент підпису». Інструкція «Накладання КЕП з використанням апаратних носіїв для зберігання ключів» наведена за посиланням
Виникає помилка при накладанні КЕП в ЄДЕБО. Що робити?
1) «Помилка при зчитуванні ключової інформації. Код помилки «Невірний ключ або пароль»
Перевірити функціонування КЕП (наприклад, через сайт https://acskidd.gov.ua/).
Перевірити зчитування ключа.
Спробувати накласти підпис через сайт.
2) «Немає дозволу сертифікату робити відповідний запис»
Особу не визначено в ЄДЕБО як «відповідальну особу» (з відповідними правами на дії). Не встановлений необхідний тип відповідальної особи.
Для вирішення проблеми у модулі ЄДЕБО «Заклад освіти» - «Відповідальні особи» вкажіть відповідальну особу з відповідним типом. Інструкцію щодо внесення відповідальної особи в ЄДЕБО наведено за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/instructions/, «Розділ 1. Заклад освіти (30.10.2019)», пункт «1.12 Відповідальні особи».
Чому «зависає» браузер (Chrome, Firefox, Opera)?
Ключ не зчитується. Перевірте шлях до ключа. У ПЗ «ІІТ Захист з’єднань 2. Клієнт»: «Встановити параметри» - «Ключовий носій» – «Встановити» - обрати «З'ємний диск». Повинна бути вибрана лише літера флеш-носія, а не безпосередньо файл Key-6.dat!
Неможливо додзвонитися, всі оператори зайняті!
Рекомендуємо наступні варіанти зв’язку:
- За телефоном (телефонна черга існує регулярно, зачекайте декілька хвилин). Повний перелік телефонних номерів (з різними операторами зв’язку!) розміщено на сайті підприємства у розділі «Контакти» за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/organization/contacts/;
- Оформіть в ЄДЕБО звернення з описом проблеми, за потреби - скріншотами, що її пояснюють;
- У випадку відсутності доступу до ЄДЕБО - надішліть лист на електронну пошту info@inforesurs.gov.ua (з описом проблеми, за потреби - скріншотами, що її пояснюють), додайте свій контактний телефон. З Вами обов'язково зв'яжуться.
ІV. Підтримання органом управління освітою актуальності даних
підпорядкованих закладів ЗСО в Реєстрі СОД ЄДЕБО
Відповідно децентралізації, було утворено нові ОТГ. Як нам змінити назви школам?
- Спочатку необхідно додати нові органи управління освітою в ЄДЕБО. Для цього надішліть до ДП «Інфоресурс» пакет з визначеними документами (перелік розміщено на сайті ДП «Інфоресурс»: Робота з ЄДЕБО – Документи для доступу до ЄДЕБО – «Підключення органів управління освіти до ЄДЕБО»; або за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/documents/).
- Після укладання договору та отримання доступу до ЄДЕБО закладам ЗСО необхідно змінити підпорядкування. Для цього створіть в ЄДЕБО звернення, до якого додайте офіційний лист та копії підтверджуючих документів.
- Порядок роботи з ЄДЕБО описано в «Керівництві користувача місцевого (районного) органу управління у сфері освіти», розміщеному на сайті ДП «Інфоресурс»: Робота з ЄДЕБО – Інструкції по роботі з ЄДЕБО; або за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/instructions/. Шаблон листа розміщено на сторінці Додатку 1 даної інструкції.
- Після того, як заклади ЗСО стануть в ЄДЕБО доступними до змін вашим користувачем (у розділі «Реєстр СОД: заклади ЗСО, ДШО, ПШО»), у режимі редагування внесіть відповідні зміни. Порядок редагування вказано у Керівництві користувача.
В розділі Розділ «Реєстри ЗСО, ДШО, ПШО» порожньо. Чому?
Тому що ваш орган управління освітою отримав доступ в ЄДЕБО, але також потрібно змінити підпорядкування закладам освіти. Для цього створіть в ЄДЕБО звернення, до якого додайте офіційний лист та копії підтверджуючих документів. Шаблон листа розміщено на сторінці Додатку 1 «Керівництва користувача місцевого (районного) органу управління у сфері освіти», розміщеному на сайті ДП «Інфоресурс»: Робота з ЄДЕБО – Інструкції по роботі з ЄДЕБО; або за посиланням https://www.inforesurs.gov.ua/edebo/instructions/ .
Як дізнатись код закладу освіти в ЄДЕБО, якщо він не підпорядкований органу управління освітою?
У розділі ЄДЕБО «Реєстр СОД: заклади ЗСО, ДШО, ПШО» в меню «Активні дії» натисніть «Фільтрувати» та у вікні що з’явиться, натисніть «Очистити», а потім «Застосувати». Після цього у таблиці модулю буде відображений перелік УСІХ закладів ЗСО. У цьому переліку знайдіть необхідний заклад ЗСО школу за назвою або кодом ЄДРПОУ (доцільно користуватись функціями пошуку або фільтрування!).
Також інформацію про заклади ЗСО можна подивитись у Реєстрі суб’єктів освітньої діяльності за посиланням https://registry.edbo.gov.ua/zagalna-serednya-osvita/.
При збереженні змін, внесених до даних закладу ЗСО в реєстрі СОД, вимагається вказати код бюджетної субвенції. Як його внести?
У режимі редагування даних закладу ЗСО відкрийте закладку «Додаткові дані» та в полі «Бюджет освітньої субвенції» почніть вводити назву регіону (наприклад, для Львівської області вкажіть «Львів») та зі списку, що відобразиться нижче, оберіть потрібний запис (наприклад, 13100000000: Обласний бюджет Львівської області).
Які документи необхідно надати до ДП «Інфоресурс» для створення запису про заклад освіти в Реєстрі СОД (ЗСО/ДШО/ПШО)?
Необхідно направити на поштову адресу ДП «Інфоресурс»:
1) офіційний лист з інформацією про заклад освіти з наступними параметрами:
- Повна назва
- Скорочена назва
- Код ЄДРПОУ
- Тип закладу
- Форма власності
- Код КОАТУУ
- Код КАТОТТГ
- Регіон
- Індекс
- Населений пункт
- Місцезнаходження
- Місця провадження освітньої діяльності
- Головний заклад (за наявності)
- Найменування органу, до сфери управління якого належить заклад освіти
- Телефон (з кодом оператора)
- Факс
- Електронна пошта
- Веб-сайт
- Посада керівника
- Прізвище, ім'я, по батькові керівника
- Опорний / Філія
- Сільський
- Гірський
- Ліцензовані обсяги
- Код бюджетної субвенції
2) копії документів закладу освіти:
- статут (положення) закладу освіти
- ліцензія(ї) на освітню діяльність
- витяг з ЄДР
- наказ на призначення керівника.
Звертаємо увагу, що заклади ЗСО, створені після 18 березня 2020 (дата набрання чинності Законом України "Про повну загальну середню освіту"), для включення в Реєстр суб'єктів освітньої діяльності ЄДЕБО мають вказати в реєстраційних документах один із типів закладів ЗСО, зазначених у статті 35 вказаного закону - початкова школа, гімназія або ліцей відповідно, до якого такий заклад належить. Також звертаємо увагу, що інформація в листі не може відрізнятись від вказаної в копіях документів.